Smycken av InVisionArt


onsdag 18 november 2009

Ibland känner man sig fyrkantig....


....när man skall börja "uppfostra" en ny liten varelse vid mina år, när barnbarnen redan är stora. Jo, det känns som att ha småbarn på nytt med min lilla valp. Mina ambitioner har väl liksom krympt, även om jag vet att valpar lär sig bäst när dom är unga. Orkar jag ta på mig och gå ut mitt i natten för att hon inte kan hålla sig, är det inte enklare att hämta moppen?? LOL.
Till min förtjusning och förvåning börjar jag uppskatta morgonpromenaden, jag som brukar sitta och häcka vid datorn långt fram på dagen, och har svårt att av mig själv få tummen ur och gå ut. Hmmm...nyttigt antar jag. En annan sak. jag har inte lyssnat till en enda talbok sedan Pixie kom till mig. Fantastiskt, jag som varit lika bunden vid mina Mp3-spelare som en unge vid nappen.

Inga kommentarer: