Smycken av InVisionArt


måndag 30 november 2009

Det känns som om huvudet inte hänger med


Är det mörkret som gör att tiden rusar så fort förbi. Jag tittar till på klockan i nedre högra hörnet på datorn, och blir alltid förvånad. Är det SÅ sent?? Jag sover ändå inte mer än fem timmar per dygn. Hur är det för dem som kräver åtta timmar eller mer? Jag undrar...
Har suttit och uppdaterat min Djurporträttsida med kommande nyhet, nämligen Korsstygnsmönster från egna foton. På idéplanet än så länge, men jag har haft en mycket nöjd beställare, som sa att det var det bästa mönster hon sytt efter. Om ni är intresserade, gå till InVisionArt och kolla under NYHETER. Möjligheterna att skräddarsy ett mönster helt efter egna önskningar är stora.
Annars händer inte mycket. Potträning av valp betyder blöt hund o blöt matte. det går sakta framåt men det beror mest på att jag börjar kunna tyda signalerna, inte att Pixie riktigt kopplar att det är ute man ska göra det.
Jag tror jag har svabbat mer golv nu än under hela tiden jag bott här i min lägenhet, men det är kärt besvär.
Snart dags att krypa till kojs och läsa lite hundböcker.Synd bara att det inte blir så många sidor innan jag somnar. Ett och annat guldkorn tar jag till mig :-)
Tur att Pixie inte kan alla ord i svenska språket, annars skulle hon bli stött för att jag kallar henne både han och duktig kisse. har man levt med hankatter i hela livet är det lite svårt att ställa om. Jag har en dotter som påpekar varje gång hon hör det, så snart kanske jag fattar jag också. Det är inte bara Pixie som ska lära en massa.
Godnatt alla snälla barn, nu kommer snart John Blund!!

Inga kommentarer: