Smycken av InVisionArt


måndag 12 oktober 2009

Min nya gamla kökslampa



Ett arvegods från min bästa väns mamma. Eftersom min vän var på sitt lite klantiga humör, råkade hon krossa en mellandel, men jag gjorde om den till något som passade mig utmärkt. Lite mindre, lite modernare än originalet. Så allt blev till det bästa. En typisk höstlampa att sitta o mysa vid.
För övrigt har jag varit fullt sysselsatt med ett fascinerande hästporträtt. Skulle göra ett porträtt från en vanlig svensk inhägnad (men med en western-häst) till en Western-miljö med sand gräs och rök. det lyckades väldigt bra, men tyvärr kan jag inte visa er bilden, eftersom den skall bli julklapp till hästens ägare så småningom. Då kanske, om jag får tillåtelse. Inte alla vill att deras älsklingar skall visas offentligt. Det är viktigt med kundens medgivande.
Få se om det är något annat jag kan visa idag. Nu skall jag ut o nalla falläpplen till sista omgången äppelmos. Det känns som om det blir frost inatt.
Ha det fint i kylan och håll nästippen varm!!

PS Det blev över 10 kg finfina äpplen i ett litet nafs. Nu är det bara resten kvar...att förvandla dem till mos. Med en bra bok i öronen går tiden fortare :-)

2 kommentarer:

Babbi sa...

Den typen av lampa hade vi i många år fram till för ett par år sen. Dom är vackra...vilken tur att du fick den :)...Idag har det varit jättekallt ute, det känns som att snön inte är långt borta nu! Hua....ha det bäst kära du! Kramen...

Anonym sa...

Hej. Kom till dina fina bildsidor via Babbi. Härliga bilder.