Smycken av InVisionArt


torsdag 7 maj 2009

Vill du se mina etsningar? LOL :-)







Innan jag för så där 17 år sedan skaffade min första dator, höll jag på med mer handgripligt bildskapande. Bland annat gick jag en grafikutbildning i mitten av livet, 4 år med etsningar, aquatint och linoleumsnitt och andra tekniker. Mest älskade jag aquatint. Tyvärr är det så att grafik inte är något man gör i köket, med alla syror och starka kemikalier som behövs. Därför är bilderna jag visar här gamla men för mig fortfarande kära. Jag fick överge grafiken efter flyttning från Göteborg och en kollektivverkstad jag kunde nyttja. Övergick till akvarell och textila collage. Här är några av mina gamla etsningar i alla fall.

1 kommentar:

Lena sa...

Älskar den första bilden, det har jag alltid gjort. Och så tycker jagj mycket om bilden du gjorde på mig.