Smycken av InVisionArt


fredag 1 maj 2009

Härryda-Posten på besök




Igår fick jag besök av en reporter från Härryda-Posten som åkte runt och intervjuade bloggare i kommunen. Ville veta varför jag bloggade, hur det börjat osv. Det var ju Lena, min dotter, som inspirerade mig från början. Roligt att följa hennes resa mot sin Smala Lycka. Sedan är det ju roligt att följa barnbarnen i deras bloggande.Huvudsaken för mig är dock att visa lite av de bilder jag jobbar, eller har jobbat med. Förut har min enda "väg ut" varit Renderosity, men den är ju helt på engelska.Måste ta tag i det där med att skapa en hemsida på svenska!!!Skall bli roligt att läsa artikeln som kommer om två veckor.Det här påminde mig om två artiklar som skrivits om mig förut. En är 20 år gammal från min tid i Ängelsberg, och publicerades i Fagersta-Posten, och en annan för Renderositys Månadsmagasin. För länge länge sedan hade jag också några utställningar i Skåne, men de artiklarna har kommit bort. Eremiten jag är inte tillräckligt intresserad av så mycket publicitet, Men visst var det roligt att bli intervjuad igår, mindre roligt att bli fotograferad. Jag trivs bättre bakom än framför kameran. Kan slå vad om att jag är den äldsta bloggaren han kan hitta i kommunen i alla fall LOL
Här är den första av den tre sidor långa intervjun från Renderosity Magazine (från 2002 om jag kommer ihåg rätt) och övre halvan av den gamla artikeln från Fagersta-Posten (från 1989)


2 kommentarer:

Lena sa...

Kan du inte scanna in hela artikeln från Fagerstaposten och maila till mig? Jag har aldrig läst den, den publicerades när jag var i USA.

Anonym sa...

Tyckte jag kände igen Ängelsberg där i bakgrunden :)