Smycken av InVisionArt


fredag 15 maj 2009

För att inte glömma hundarna....


















Det verkar som om hundar är lite mer värderade att porträttera än katter. Som kattmänniska vet jag inte, men gissar att hundar blir mer av riktiga vänner och mer tillgivna än de mer självständiga katterna. Om jag tar min lilla Maria som exempel, så försvinner hon ut på morgonen för att komma hem framåt kvällen, hungrig och kelsjuk. En hund kräver mycket mer av sin husse eller matte. Gå ut och gå flera gånger om dagen, träning i disciplin och så vidare. Jo, det skulle vara roligt att någon gång leva med en hundvän, men min oberäkneliga rygg gör det omöjligt. Så...det jag gör är att måla dem, att studera alla olika raser och glädjas åt mångfalden av olika individer och temperament. Här kommer ett litet axplock av hundar jag porträtterat. (Klicka på bilderna här för att se dem större). Jag har mestadels kameran med mig när jag går ut, och tar kort om jag möter något djur. Min fotografvän från Holland, Ilona, sänder mig ofta foton av hundar hon möter eller gör fotostudier av, så jag har mycket material att arbeta med. Såsom jag skrev under kattbilderna finns det många fler i mitt galleri på Photobucket http://gunsan.webb.se/ en blandning av hund-o kattporträtt. Tryck på Slideshow så rullar bilderna själv.

Inga kommentarer: