Smycken av InVisionArt


söndag 24 maj 2009

Söndagspromenad i byn










Övervann latmasken för en gångs skull och tog en lång skön söndagspromenad. Här några av de bilder jag fick. Tagna med min Canon IXUS 850IS. På måndag väntar jag min nya kamera, en Fujifilm Finepix F200 EXR som jag ser fram emot att testa. 12Mp och en helt ny hantering av bildpunkter. Att jag byter upp mig nu beror på att jag vill ha en riktigt bra kamera när mitt äldsta barnbarn Rebecca tar studenten 12 juni. Min son har bett mig dokumentera både själva examen och Rebeccas förberedelser för balen. Hon skall göra en fotobok av sin stora dag. Jag är nöjd med min IXUS, och har varit trogen Canon sedan min andra kamera, men är inte nöjd med det brus den ger i dåliga ljusförhållanden, framför allt inomhus. Kravet är att kameran går ner i fickan, annars blir den hemma. Jag har en gång haft en systemkamera, men sålde den snabbt vidare eftersom jag inte vill ha en stor tyngd om halsen när jag är ute och går. Mitt kameraintresse är inte så stort att jag står ut med det och "glömmer" ta den med. Ändå vill jag ta bra bilder, tycker om att bearbeta eller måla från mina foton.

3 kommentarer:

Lena sa...

Jag har inga barn!! Du får nog ändra till att Becca är din sondotter... Underbara bilder! Kram

InVisionArt sa...

Jag kom på det innan jag läste din kommentar, sådet är ändrat. Hmmm...wishful thinking?? No no, katterna passar dig bättre LOL

Anonym sa...

Jag som tänkte att "det här måste vara taget med systemkamera..." eftersom det är så bra bilder ! Jättefina,