Smycken av InVisionArt


tisdag 15 september 2009

Maskar, maskar, maskar!!!



Ja, det har varit mtt umgänge sista dygnet. Bytte upp mig från Panda 2008, som inte var riktigt kompatibelt med Vista, till Panda IS 2010. naturligtvis hittades en massa otrevligheter, bl.a. en worm som inte gick att ta bort på något sätt, vare sig av Panda eller mig. Den försökte få tillträde en gång i minuten, och Panda blockerade men kunde ej ta bort den. Irriterande med en ruta om blockerat virus som hoppar fram varje minut. Till slut vann kluriga jag över den iallafall, fick en ingivelse att starta i felsäkert läge och radera därifrån. Det funkade!!!

Andra maskar jag umgåtts med är små rara äppelmaskar. Visst är jag djurvän, men att ha dem i äppelmoset är att sträcka sig för långt. De lever ett trevligare liv i komposten. Äppelmos i långa banor har jag gjort, och skall fortsätta med en tid framöver Min stardardmat vi 11-tiden är havregrynsgröt med äppelmos. Året runt, och jag tröttnar aldrig på det, så lent o gott för magen. Sedan får GI-metoden säga vad de vill om kolhydrater LOL

3 kommentarer:

Babbi sa...

Maskar är bäst i jorden där dom inte syns!
Jag äter oxå gröt varje dag och det ÄR gott....och snällt för lilla maggen :)
Ha en skön dag...här skiner solen och det är en vacker höstmorgon.

Emelie sa...

Tack så himla mycket! :)

Haha vilka söta bilder :)
Ha en fortsatt bra dag!
Puss och Kram

Lena sa...

Å kommer du ihåg när vi rensade svamp och jag delade en svamp och hittade en HALV mask!!?? Usch!! Tur att du är av med datormasken i alla fall!