Smycken av InVisionArt


torsdag 27 augusti 2009

Morgonträning...


...innan jag tar itu med ett mycket svårare projekt som jag skall göra färdigt idag. Det där med att "klippa ut" till exempel ett lurvigt djur för att placera det mot en annan bakgrund kan vara väldigt klurigt. Tänk er en vit hund som skall flyttas från en bakgrund i grönt till en bakgrund i rött. Det svåra är att ytterkanten av pälsen tar färg av bakgrunden, så när jag sorgfälligt har frilagt hunden och lägger den mot en röd bakgrund (innan jag målar) så blir resultatet en vit hund med gröna kanter mot det röda. Att fixa det kan ta timmar, och porträttet hela dagen. Nej, jag klagar INTE, för jag tycker det är roligt och utmanande, vill bara förklara lite av det som kan vara så tidsödande.
Därför startade jag dagen med den här lilla tösen som var skarp o fin och med en harmonierande bakgrund. Träning kan man inte få för mycket av.

2 kommentarer:

Ing-Marie sa...

Hej Gun!

Vilken underbar bild!
Vill också passa på att tacka för den fina tavlan jag vann i din förra tävling.
Snacka om tur. Lena anmälde mig när jag missade det innan jag åkte på semester och sen fick jag höra att jag vann!!! Tack!

InVisionArt sa...

Grattis Ing-Marie!

Så... du är hemma från Japan nu...är lite avis, jag tycker mycket om Japan o japanskt, men det närmsta jag har kommit är Japan Town i San Francisco.
Firade dig med en Japan-inspirerad bild efter vinnardragningen.
....och nu vågar du inte delta, säger Lena LOL