Smycken av InVisionArt


måndag 24 augusti 2009

Första morgonen med aning om höst


Ett tecken som förebådar hösten är spindelvävarna på gräsmatta o blommor. Morgondimmorna förvandlar dem till juveler när solen tittar fram, om den nu gör det. Jag bävar för den kommande hösten med avtagande ljus. Behöver ljuset för att må bra. Jag har märkt att med stigande ålder blir ljus o sol alltmer viktigt för humöret. Lustigt att den engelska förkortningen för höst-och vinterdepression är SAD, för det är just "sad" man känner sig. Dags för ljusterapilampan så småningom, och hoppas den skall hjälpa upp humöret lite. Under tiden njuter jag av spindelvävarnas pärlband och promenader i svampskogen. Hösten doftar underbart!! Förr var den min bästa årstid, medan jag var raskare i kroppen och kunde vandra timme efter timme i svampskogen och samla skatter. Nu blir vandringarna kortare, men njutbara ändå.

Inga kommentarer: