Smycken av InVisionArt


lördag 25 oktober 2008

The power of a tiny light


Mitt i natten. Närmare bestämt 3.45 just nu, och jag har inte kommit mig för att lägga mig än. Nattmänniska. Var just ute på en promenad, eftersom det slutat regna och luften var frisk och lagom kylig. I min lilla by (Rävlanda) var det alldeles lugnt. Mötte ingen, inte ens en bil var ute, inte någon katt heller, förutom min Simon, som gillar mina nattvanor. Tid för levande ljus, men jag är så försiktig. Har en gång haft en Birma med eld i svansen, så jag kanske är ängslig i överkant, men brinnande kattsvansar luktar illa!! LOL. Tur jag var i närheten, så jag kunde släcka genom att dra handen över svansen. Han kunde ju varit nära en gardin, då hade kattastrofen (!) varit ett faktum. Nu är klockan 4. Dags för morronfika.

Inga kommentarer: