Smycken av InVisionArt


onsdag 7 juli 2010

Pixie hos frissan





Väldigt länge sedan jag sist var här, har varit sommarlat och mycket ute. datorn som fortfarande krånglar har stått övergiven. Bara tanken på omfomatering har fått mig att backa, sparar det till regniga dagar.
En dag tog jag med mig Pixie till en van hundfrissa, som själv har fem shihzu hanar med päls ända ner till marken. jag var nyfiken på vad hon använde för schampo, balsam och redskap. Pixie skötte sig fint, och jag fick beröm för att jag skött henne alldeles utmärkt. Nu blev i alla fall hennes päls ordentligt genomtvättad med balsam och allt, sedan fönad och borstad torr bit för bit. Så noga kommer jag nog inte att vara, men det var intressant att titta på. Fick lära mig att ta bort tovor på rätt sätt. Pixie uthärdade allt, ser ganska stolt ut över resultatet. Efteråt satte hon sprätt på alla fem hundarna :-)

Inga kommentarer: