Smycken av InVisionArt


tisdag 1 november 2011

Nu är valparna snart 6 veckor

De växer så det knakar, långa ben har de fått, tar sig ur och i valplådan själva, så min nattsömn är inte vad den brukar vara :-) Sååå gulliga, springer omkring och undersöker världen,
De har börjat äta torrfoder nu, och dricka vatten, men vill gärna ha en liten skvätt från mamma Pixie också. Hon avvisar dem mer och mer. Dags för hel avvänjning snart.


Bara två veckor kvar till besök hos veterinären för chipmärkning och undersökning och vaccination. Tiden bara rusar iväg.
Nu hoppas jag bara att jag finner ett bra hem till Viktor snart. I slutet på november är ju rätt tid för honom att flytta.
Idag har jag annonserat i Norge också. Kanske det kan ge napp.
Jag fick ett svar, men jag tycker inte det lät så bra, Jag vill ju bara ha det bästa för min lille grabb.

2 kommentarer:

ღ ℬabbi sa...

Ah men gu så nuttiga dom är!!! Klart att du ska vara petig på vart dom hamnar ...dom är ju ditt ansvar fram till nya hemmet. Trevlig helg!

saija sa...

Åhhh jag blir ju alldeles sjuk!
Förstår att du har att göra, men måste ändå vara lite "skönt" med "bara" 2 valpar. 4-5 stycken = kaos! Fast... härligt kaos! :)

I vår/sommar ska Candie få sin andra kull är det tänkt, längtar!

Har de varit ute på äventyr ännu? Det är så kul att se dem komma ut de första gångerna. Åhh så mycket de har att utforska då! :)

Lägger till din sida i mitt flöde så ser jag när du uppdaterat! :)

Kram Saija