Smycken av InVisionArt


söndag 30 januari 2011

Skynda, skynda, skynda.....

Återigen inspirerad av min svärdotter,Katis blogg :-) och hennes späckade liv.


Jag går här i min lilla by Rävlanda, där inte mycket händer, och trivs. Min klocka sitter inte på armen utan inuti mig. Jag äter när jag är hungrig, sover när jag är trött. Ingen ordning på någonting. Nu har jag tack och lov min lilla Pixie, som behöver gå ut och rastas tre gånger om dagen. Hennes behov har blivit mina, inte så att jag kissar i buskarna som hon :-), men promenaderna har blivit lika viktiga för mig som för henne. Lite struktur i mitt liv alltså och mycket frisk luft.
Jag är säker på att många tycker mitt liv är enahanda och trist, jag finner det vilsamt. Har valt att bo på landet i olika ändar av Sverige, från Österlen till Västmanland sedan början på 1980-talet, och trivts lika bra i alla mina byar.
Kommer jag in till Göteborg någon gång, längtar jag hem till tystnad och lugn. Det är bara för mycket av allting, människor, spårvagnar och trafikbuller och sen alla dessa saker som affärerna bjuder ut. jag glömmer vad jag egentligen skulle göra, vänder i dörren till varuhuset, tänker...nej, jag behöver ingenting :-)
Billigt och bra! Välsignar internet och beställer där.

Inga kommentarer: