Smycken av InVisionArt


fredag 12 februari 2010

Nu har jag fått min dom.


Efter lång tids väntan fick jag tid på Ögonkliniken i Borås. har ju haft synbortfall på vänster öga sen i somras. Jag fick reda på att jag fått en propp som slagit ut näthinnan i ögat, och tyvärr finns det inget att göra åt det. Jag får ställa in mig på att leva nästan enögd resten av livet. När jag tittade på syntavlan med vä öga endast, fanns det inte en chans att se att det ens fanns några bokstäver där. Lite synrester kvar i kanterna av synfältet men splittrade. Till min stora lycka är mitt högra öga väldigt dominant, så jag klarar det bra. Avståndsbedömningen har blivit lidande däremot, kanske därför jag häller kaffe utanför koppen :-) Idag har det varit snack med min husdoktor om blodförtunnande medel.
Well...vi får se hur det utvecklar sig. Nya starkare glasögon får jag skaffa i alla fall.

Wish me luck!! Har lovat barnen att om något händer mitt andra öga, och jag inte kan jobba med bilder på datorn längre, så kommer jag att förvandlas till en gräslig bitch...eller börja med skulptur.
Svårt att kväva kreativa impulser.

1 kommentar:

Babbi sa...

Det var tråkigt att höra att det inte går att göra nåt åt...men nu vet du i alla fall vad det beror på och det är ju bra. Håller tummarna för att inget händer med det andra ögat. Här vräker snön ner...som vanligt. Och inte vet jag vad jag har uppe att göra, jag borde sova nu när jag är ledig. Det är mitt mål varje helg men jag lyckas aldrig :(.
Ha en skön helg O Du Enögda Gunsan och om oturen är framme...må den inte vara det...så börja skulptera!
Kramen till dig och ludna damen!