Smycken av InVisionArt


måndag 27 juli 2009

En sorglig dag för min dotter


Lena fick gå de tunga stegen till veterinären idag för att ta avsked av sin älskade Nellie. hennes njurar var utslagna och det var inget att göra. Jag hade velat vara med henne, men märkligt nog sammanföll dagen med läkarbesök för kontroll av min kvarvarande njure, så hon var i Göteborg, jag i Borås. En dag i njurars tecken! Turligt nog fick jag ett bättre besked. Min första katt, också en Birma, fick samma diagnos och slut, så jag vet precis hur svårt hon har haft det idag. Lenas blogg . Jag visar ännu en bild på Nellie, ett foto som visar hennes mest typiska min, en av total oskuld: Det var inte mitt fel! Med avsikt är det rörelseoskärpa i fotot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jätte fin bild. Ja vi läste i hennes blogg, lilla söta kisse missen, och stackars matte Lena. Vi har också två katter som gått bort i akut-njursvikt & en som är njursjuk, men klarat sig tack vare att vi upptäckte i tid att han (Honey) har höga värden, och tur nog en katt,(Månstret,) som är frisk.... än så länge.

Hoppas ni trots sorgen efter missen får en fin dag!
Skickar tröst hälsningar till er alla. Mvh/Honey&Co

Lena sa...

Å jag bara älskar detta foto!! Precis så såg hon ut. Kram