Smycken av InVisionArt


tisdag 16 september 2008

Cosmic dream


Jag skickade in en bild till en tävling som Photos.com har varje månad. De presenterar 4-6 foton som man skall använda i en bild. Har gjort det tre gånger förut, och vunnit pris två av gångerna. Priset består av gratis nedladdning av kvalitetsfoton, högupplösta, så mycket man orkar i tre månader. De har över 100000 foton att välja från. Eftersom jag så gott som alltid har foton som utgångspunkt när jag gör bilder, är priset åtråvärt. Dessutom är det kul att tävla, kan vara lönsamt också. Jag har vunnit program, plugins, varav ett 3D program jag inte hade användning för. Det sålde jag och fick pengar till en ny kamera. Inte dumt. Nåväl. Denna gången gällde tävlingen att använda minst tre av sex foton på fjärilar, hela eller delar av. Som utgångspunkt tog jag en bild gjord för ett par år sedan, visar den med och utan fjärilar.
Jag blir väldigt frustrerad av att försöka lägga in flera bilder på en gång, utan att kunna välja i vilken ordning de skall komma, och få ett lika stort mellanrum mellan bilderna. Allting tycks ske upp-och-ner. jag får inte kläm på det. Försöker jag lägga in bildnamn så hamnar det på sidan. Nå, det är väl nybörjarproblem, men väldigt irriterande.

Inga kommentarer: