Smycken av InVisionArt


torsdag 3 december 2009

Att baka är numera en delad glädje.


Kakor o sånt bakar jag aldrig, men kan inte tänka mig ett liv utan mina hembakta baguetter.Direkt från ugnen med smör o Goudaost mmmmm...underbart!!(tycker liten Pixie också) Numera får jag ju också hjälp med baket. Jag behöver inte längre bekymra mig om det skulle ramla ner en degsmula på golvet,eller lite mjöl. Det tar Pixie hand om. Hon till och med äter upp mjölpåsen. Nå, inte i ett nafs...den räcker många dagar. Rolig att ha dragkamp om och apportera. Begreppet "Loss!" är än så länge lite bekymmersamt. Vill matte verkligen att jag skall släppa påsen när jag fått sånt fint grepp om den...men det är ju lika kul att springa efter den...konflikt i liten valphjärna :-)

3 kommentarer:

Babbi sa...

Oj så söt hon är :D
Vi bakar nåt som kallas Connys limpa (en annan Conny alltså ) urlätt att baka och dösmarrig. Har du fått receptet på det av Conny annars får du det av mig...?

johanna sa...

sötknopp!

johanna sa...

sötknopp!