Smycken av InVisionArt


tisdag 3 mars 2009

Mina två Marior


Ännu ett foto av min nya livskamrat, här poserande under ett grafiskt tryck jag gjorde av min dotter (som har Maria som andra namn) En av de två torrnålsgravyrer jag gjort. Gillade aquatint bättre. Min dotter Lena var bara 18 år då, så det har gått 25 år sedan dess.
Hade jag planerat bättre kunde jag ha gjort ett foto av mina 3 Marior, för ovanför Lenas bild hänger en ikon av den svarta madonnan (från något östeuropeiskt land) i koppar o mässing.
Present från en gammal kärlek, jag är väldigt fäst vid den (madonnan alltså :-)

Lenas blogg. Mot min smala lycka

1 kommentar:

Lena sa...

Ja, det hade blivit fräckt med oss alla 3 på samma bild :) Din Maria Magdalena var dock så fin på bilden, du hade fått en helt annan vinkel om du skulle haft med madonnan också!!

Marita och/eller pappa hämtar mig på Maxi ikväll, så då skickar jag med dem lite torrvaror hem. Det är helt OK att du åker med dem, de vet inte än om de åker från Gbg eller Ellös till Borås på söndag. Ring dem!!